這首一聽就讓我愛上的歌~~
按下旁邊音樂的播放鍵~~
輕快的旋律, 清徹圓潤的女聲.
歌詞卻是關於上班族的心聲~~哈哈~~

Sunshine State - DAY JOB

Where did the weekend go
I say to Steve
As the elevator opens
On the 7th floor of hell

Third cup of coffee
Now I’m half awake
Start to wander through my email
Getting cozy in my cell

1-2-3-4-5 more hours
crush my soul
and send me flowers
take me home
where I can be myself again

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
I know
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
If the rent could still be paid


Try to be different
Wore striped socks today
I think that everybody noticed
Heard them talking in the hall

Hey you know there’s muffins
On Todd’s desk
Well I better hurry now and get one
Guess I’ll have to miss that call


1-2-3-4-5 more hours
sing my love songs in the shower
brush my teeth
and try to plan my getaway!

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
I know
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
If the rent could still be paid


The dental plan
Serves me well
Love my ergonomic chair
Steady pay
That I never seem to save
I’ve been wasting too much time
I don’t wanna be there

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
Because
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
Things are gonna be different

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
One day
I’ll kiss this dull grey cubicle goodbye
goodbye goodbye
If the rent could still be paid

(中文歌詞)
我對STEVE說著 這周末不知道要去哪
此時痛苦深淵般的七樓電梯門又開了
三杯咖啡下肚卻半睡半醒的我
開始在我的小辦公間裡窩著隨便看看email
還剩一二三四五個小時
內心滿是煎熬 卻又充滿期待
只想回家重新做我自己
總有一天
我要睡到中午
熬夜晚睡
過我想過的生活
我知道
總有一天
我一定要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後
只要房租還付得出

試著變些花樣 今天穿條紋襪
以為每個人都會注意
聽到他們在走廊討論
你可知道TODD的桌上有小鬆糕
我得趕快去拿一個
看來只好漏接那通電話啦
還剩一二三四五個小時
一邊淋浴一邊唱著情歌
一邊刷牙一邊想著從現實脫身
總有一天
我要睡到中午
熬夜晚睡
過我想過的生活
我知道
總有一天
我一定要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後
只要房租還付得出

牙齒保險還蠻好用
我愛我的人體工學椅
穩定的薪水 這句話卻從還沒聽說
我已經浪費太多時間
我不想再待下去
總有一天
我要在星期一睡到中午 熬夜晚睡
過我想過的生活
因為總有一天
我要甩開這個乏味灰暗的小辦公間
一切將會不同
總有一天
我要在星期一睡到中午 熬夜晚睡
過我想過的生活
總有一天 我要吻別這個灰暗的小辦公間
再見 再見
房租一定還付得出來


arrow
arrow
    全站熱搜

    馬尾 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()